Traktor Forum Seznam forumov
 Pogosta vprašanja   Išči   Seznam članov   Skupine uporabnikov   Registriraj se   Tvoj profil   Zasebna sporočila   Prijava 




Težave s hidravličnim volanom - Zetor
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> Zetor
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  

Avtor

Sporočilo

Jager
Vajenec


Pridružen/-a: 23.07. 2009, 20:24
Prispevkov: 6
Kraj: Zreče

PrispevekObjavljeno: 23 Jul 2009 21:28    Naslov sporočila: Težave s hidravličnim volanom - Zetor

Odgovori s citatom


Pozdravljeni!

Sem novi na tem forumu in bi Vas prosil za kakšen koristen nasvet glede volanske glave.
Pri Zetorju 5245 sem imel popolnoma dotrajan pomožni volan in tudi mehanski krmilni mehanizem. Ker imam spredaj montiranega viličarja je volan precej obremenjen. zato sem se odločil vgraditi volansko glavo in cilinder direktno na diferencijal, kot imajo Zetorji 6340 ali 4340. Glavo sem nabavil v Intercomu Celje, velikost 80, proizvajalec neznan (verjetno Kitajci), cena pa 160 €.
Po končani predelavi so se pojavile težave z volansko glavo. Ko sem na mestu volan samo malo zavrtel v levo ali desno so se kolesa nato kar sama pomaknila v levo ali desno stran, volan pa je bil primiru. Pri vožnji po ravni cesti je še kar šlo, ko pa si hotel malo bolj zaviti v levo ali desno, pa je volan postal nenadoma zelo trd, oziroma kot bi ga nekaj prijemalo. Občutek v volanu je bil takšen, kot bi na taveliko mesoreznico mlel kosti.
Preveril sem tudi črpalko in cilinder in nisem odkril nobene napake, je pa tudi vse novo.
Nato sem volansko glavo reklamiral pri prodajalcu in dobil takoj drugo, katera pa je bila še veliko slabša, tako da traktorja sploh nisem uspel premakniti več kot 20 m. Ponovno sem jo vrnil prodajalcu in zahteval vračilo denarja in ga tudi dobil.
Nato sem šel kupiti še tretjo glavo od proizvajalca M+S hidraulic. po vgradnji sem bil spet negativno presenečen, ker tudi ta glava ne deluje tako kot bi morala. Kolesa se sama od sebe res ne premikajo, vendar pa med vožnjo isto blokira oziroma jo nekaj prijema in postaja trda.
Izmeril sem tlak črpalke in je 150 barov, potem pa spusti varnostni ventil v glavi. pri vrtenju volana na mestu pa je tlak 50 barov, pri mirovanju volana in obrati motorja malo nad polovico pa je tlak 15 barov. Cilinder sem podrobno preizkusil in popolnoma in povsod tesni.
Ob vseh teh težavah mi je zmajnkalo znanja in ne vem več kaj bi lahko še bilo narobe. Malo se mi zdi res čudno da bi bila že tretja volanska glava z napako, je pa res, da vsaka od teh treh glav drugače deluje.

Prosim če mi lahko pomagate z kakšnim nasvetom, oziroma kam naj se obrnem po pomoč da rešim to napako.

Hvala in lep pozdrav!

Mirko

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

zetor4340
Traktor Forum - zvestoba do groba


Pridružen/-a: 03.02. 2008, 17:21
Prispevkov: 583

PrispevekObjavljeno: 23 Jul 2009 21:47    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


pozdravljen,

na našem 5245 je že sam pomožni (original) hidravlični volan včasih začel opletat s kolesi! Potem smo pa tiste matice spodaj pod kabino mal zategnili in je blo bolše.

kar se tiče pa tega tvojega novega volana pa ne vem kaj bi bilo lahko narobe, ker če si montiral vse tako kot mora bit, potem ne vem zakaj ne deluje tako kot bi moralo...

aja pa takrat ko ga je vleklo v eno stran smo malo olja dolil, pa je blo potem boljš.

vem, da ti nisem bil v pomoč, ampak povedal sem svoje izkušnje, zaenkrat kaj podobnega še niseo montirali, lahko pa povem, da je na 4340 volan bolj lahek za vrtet kot pri avtomobilu servo volan Wink

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Jager
Vajenec


Pridružen/-a: 23.07. 2009, 20:24
Prispevkov: 6
Kraj: Zreče

PrispevekObjavljeno: 24 Jul 2009 22:05    Naslov sporočila: Odkrita napaka pri volanu

Odgovori s citatom


Pozdravljeni!

Za težave z delovanjem hidravličnega volana je bila kriva ležajna površina na osovini volanskega droga, katera je bila postružena za 0,70 mm iz centra osovine (čista tovarniška napaka) in je zato na koncu osovine kjer je ozobljena, opletala za teh 0,70 mm., kar je povzročalo prevelike radialne sile na rotorju volanske glave in z tem nepravilno delovanje volanske glave. Teh težav prej ni bilo, ker je bil montiran pomožni volan, kateri se krmili preko mehanskega volana.
Izdelal sem novo osovino volanskega droga in vse deluje popolnoma brez težav.

Hvala in lep pozdrav!

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

josta
Traktorist


Pridružen/-a: 06.11. 2008, 15:49
Prispevkov: 129
Kraj: Šaleška dolina

PrispevekObjavljeno: 22 Nov 2009 18:10    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom




Kaj je ta element na sliki in čemu služi. Imam problem z volanom in sicer je včasih OK, včasih pa zelo trd. Če traktor stoji na mestu lahko v desno obrnem volan brez problema, v levo pa ne gre, če pa je to med vožnjo, pa nekako gre. V volanu je tudi nekaj zračnosti. Ali je temu lahko kriv element na sliki ?

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Jager
Vajenec


Pridružen/-a: 23.07. 2009, 20:24
Prispevkov: 6
Kraj: Zreče

PrispevekObjavljeno: 22 Nov 2009 18:51    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Pozdravljeni!
Lahko je problem prav v tem sklop. To je namreč glava pomožnega volana v kateri se lahko nabere umazanija, katera blokira odpiranje ventila v levo stran, sploh če je razpokana zaščitna guma.
Preveri tudi delovanje črpalke in varnostnega ventila, venda če se to dogaja samo v levo stran je problem v pomožnem volanu oziroma v ventilu.

Svetujem, da kupiš garnituro tesnil v kateri je vse komplet za obnovo pomožnega volana in zamenaš vse komplet.

Po obnovi je potrebno nanovo nastaviti pomožni volan. Drugače ti bo vleklo traktor v levo ali desno, samo od sebe. Najlažje ga nastaviš, da traktor spredaj dvigneš toliko da sta oba kolesa v zraku, potem pa ventil pomožnega volana nastaviš z obračanjem batnice v levo ali desno, kamor je pač potrebno, tako da kolea ostanejo tam kjer nehaš vrteti volan.

Lp. Mirko

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

josta
Traktorist


Pridružen/-a: 06.11. 2008, 15:49
Prispevkov: 129
Kraj: Šaleška dolina

PrispevekObjavljeno: 22 Nov 2009 19:25    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Hvala za nasvet. Se pravi, odvijačim glavo pomožnega volana dol, jo razdrem, očistim, zamenjam tesnila in zmontiram nazaj. Imam občutek, da ima končnik s strani luft. Se pravi, ko zasučem volan, se drog z končnikom premakne za kak centimeter, volan pa še ne odreagira. Tudi sam sem ocenil, da je napaka lahko v glavi pomožnega volana. Zaščitno gumo pa imam že novo in jo bom tudi zamenjal. Ali je potrebno po remontu zadevo odzračiti, in kako se to naredi ? Še enkrat hvala.

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Jager
Vajenec


Pridružen/-a: 23.07. 2009, 20:24
Prispevkov: 6
Kraj: Zreče

PrispevekObjavljeno: 23 Nov 2009 08:18    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Pozdravljeni!
Tisti končnik oziroma sornik ki štrli iz volanske glave, je normalno da ima zračnost, ker je to v bistvu ročica za odpiranje ventila v levo in desno stran.
Volan se pa odzrači sam preko povratnega voda.
Še enkrat ti svetujem da zamenjaš vsa komplet tesnila v pomožnem volanu.

LP Mirko

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

josta
Traktorist


Pridružen/-a: 06.11. 2008, 15:49
Prispevkov: 129
Kraj: Šaleška dolina

PrispevekObjavljeno: 28 Nov 2009 07:52    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Včeraj sem razdrl glavo pomožnega volana in jo očistil, vendar v tej glavi ni nobenega ventila, ventil je verjetno v samem hidrauličnem cilindru, katerega pa nisem znal odpreti. Kako se odpre, in kje je varnostni ventil ? Mirko, hvala za opozorilo o nastavitvi pomožnega volana. Če me ne bi opozoril, bi me verjetno kap, ko mi je zabilo volan čisto levo, vendar sem ga potem po tvojem nasvetu nastavil. Po včerajšnjem posegu ni nič boljše. Ko sem imel traktor spredaj dvignjen je bilo vse O.K, ko pa sem ga spustil na tla, volana na mestu zopet ne morem obrniti v levo, med vožnjo pa je vse O.K. Kje bi še lahko bila napaka ? Ali naj cilinder pomožnega volana odprem in očistim še njega. Kako ga odprem ? Kar nekaj tesnil iz kompleta mi je še ostalo. Hvala !

lp Josta

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Jager
Vajenec


Pridružen/-a: 23.07. 2009, 20:24
Prispevkov: 6
Kraj: Zreče

PrispevekObjavljeno: 28 Nov 2009 23:23    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Pozdravljeni!

Ventil volana se nahaja v batnici cilindra. Ventil se krmili iz glave, (katero si že razdru), z drogom po sredini batnice. Ventil je v notranjosti batnice, točno na mestu kjer je pritrjen bat na batnico.
Do ventila se pride tako, da pri izhodu batnice iz cilindra odstraniš segerjev obroč in preprosto batnico potegneš iz cilindra. Na batu boš videl namesto manšete kovinski obroček, (kot batni obroček), katerega obvezno zamenjaj, saj ga sigurno imaš v garnituri.
Bat ventila, ki usmerja olje v levo in desno stran, je v batnici točno pod batom in je povezan z okroglo palico po sredini batnice do glave, iz katere se mehansko krmili preko mehanskega volana. Preveri če bat in blok ventila slučajno nista zaribana. Tesnil v samem ventilu pomožnega volana ni nič.
Tesnila so še na glavi cilindra kjer je tudi posnemalec nesnage iz batnice.
Zamenjaj vse.

Varnostni ventil za volan se nahaja na volanski črpalki in je povezan z povratnim vodom iz pomožnega volana v rezervoar za olje volana.

V tvojem primeru sumim na premajhen pritisk olja iz črpalke. Zato bi bilo smiselno preveriti kakšen pritisk ti da črpalka. Premajhen pritisk je lahko vzrok, da je varnostni ventil zanič, (nastavljen je tovarniško fiksno), ali pa je dotrajana sama črpalka.
Najprej z pomočjo manometra izmeri pritisk na izhodu iz črpalke. Mora biti okrog 140-150 barov. Če pritiska ni, odvij cev iz varnostnega ventila, odstrani varnostni ventil iz črpalke in luknjo v katero je bil privit varnostni ventil zablendiraj, ter ponovno izmeri pritisk na izhodu iz črpalke. Če je sedaj pritisk več kot 150 barov je kriv varnostni ventil, če pa je pritisk pod 130 barov, pa je zanič črpalka. Pri merjenju naj traktor (motor) laufa z nekje 1200 vrtljajev na minuto.

Da volan ne gre vredu samo v levo, je to lahko zaradi tega, ker je prostornina bata v cilindru, na tisti strani ki potiska kolesa v levo, majnša za premer batnice in je že ob normalnem pritisku sila v levo stran majnša kot v desno, če pa je pritisk iz črpalke majnši od normalnega pa je še toliko slabše.
Ker pomožni volan ni enako obrnjen pri vsakem traktorju, preveri , če se pomikajo kolesa v levo takrat ko batnica potuje v cilinder (oziroma ko se cilinder zapira), potem je pri tebi verjetno problem v pritisku olja.

Napiši iz katerega konca Slovenije si.

Veliko uspeha!

LP Mirko

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

josta
Traktorist


Pridružen/-a: 06.11. 2008, 15:49
Prispevkov: 129
Kraj: Šaleška dolina

PrispevekObjavljeno: 29 Nov 2009 08:37    Naslov sporočila:

Odgovori s citatom


Cilinder sem hotel razdreti, tako kot si opisal, odstranil sem segerjev obroč, vendar batnice nisem mogel potegniti ven, verjetno bi moral potegniti močneje. Včeraj sem na traktorju menjal še povratno cev od diz do črpalke, ko pa sem se s traktorjem malo peljal in oračal volan do konca desno in levo, pa se mi je zgodilo to, da mi je začelo olje iz pomožnega volana teči ven tam, kjer je privijačena debelejša cev. Po moje so popustila tesnila, ki jih nisem menjal, olje pa je po sredini batnice priteklo v glavo pom. volana in potem ven. Kovinski obroček (na vsaki strani ima polkrožna izreza) je v kompletu. Varnostni ventil sem našel, sem pa doma blizu Šoštanja, če mi lahko pomagaš s kakšno telefonsko številko koga, ki bi mi to lahko uredil, te lepo prosim. Sam ne poznam nikogar ki bi mi lahko zmeril pritisk črpalke, je pa tudi res na ga še nisem iskal. Sedaj bom tri dni odsoten (služba) ko pa se vrnem bom volan ponovno rzdrl. Javim kako bom uredil.

Mirko, še enkrat hvala za vse napotke, pa lepo nedeljo !

lp

Josta

Nazaj na vrh

Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo

Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Traktor Forum Seznam forumov -> Zetor Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4  Naslednja
Stran 1 od 4

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.